Cinema 4D neue Release 19

Cinema 4D Release 19, die jüngste Generation von MAXONs wegweisender 3D-Software, bietet neben innovativen neuen Tools und Verbesserungen eine ganze Reihe zukunftsweisender Technologien: Der neue ProRender nutzt die volle Leistung moderner Grafikkarten am PC oder Mac und bietet dem Nutzer eine interaktive Vorschau bei der Arbeit an einer Szene.

Der verbesserte Viewport ermöglicht die Beurteilung von Tiefenunschärfe und Objektreflexionen in Echtzeit und mit dem erweiterten Voronoi Fracturing wird das Zerbrechen von Objekten noch realistischer. Diese und viele weitere neue Features in Cinema 4D Release 19 machen den Workflow noch schneller, bieten dem Nutzer kreativen Spielraum und arbeiten dabei gewohnt zuverlässig.

Prime R19

Prime R19

Download Cinema 4D Broschüre R19 (18 Downloads)
Download Cinema 4D Neues in R19 (16 Downloads)
Download Cinema 4D MSA R19 (15 Downloads)
Download Cinema 4D Quickstart R19 (14 Downloads)
Download Bodypaint Quickstart R19 (15 Downloads)
Download Cinema 4D Shortcuts R19 (16 Downloads)
Broadcast R19

Broadcast R19

Visualize R19

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Studio_R19

Studio_R19

Lite_R19

Lite_R19

Erweitertes Voronoi Fracturing

Kaputt war nie schöner! Durch Voronoi Fracturing wurde das Zerbrechen von Objekten in Cinema 4D einfach wie nie zuvor. In Release 19 können Sie Dynamics mit Konnektoren kontrollieren, Bruchstücke verbinden, Bruchkanten mit Details versehen und vieles mehr.

sphärische Kamera

Willkommen in der [virtuellen] Realität. Folgen Sie dem Toptrend der Branche und erstellen Sie stereoskopische 360°-VR-Videos für YouTube, Facebook und VR-Headsets.endern Sie 360°-VR-Videos und Dom-Projektionen mit der sphärischen Kamera in Cinema 4D Release 19. Definieren Sie einen Ausschnitt und rendern Sie rektangular oder quadratisch mit Kreuz-, Streifen oder 3×2-Aufteilung. Rendern Sie stereoskopischen VR-Content und minimieren Sie Verzerrungseffekte mit einstellbarer Polglättung.

LOD (LEVEL OF DETAIL)

Steigern Sie die Viewport-Performance und optimieren Sie Assets für Game-Workflows.

POLYGONREDUKTION

UVs und andere Oberflächeneigenschaften werden mit dem neu entwickelten Polygonreduktions-Generator bewahrt.

SZENENREKONSTRUKTION

Automatisiertes Erzeugen von Punktewolken und Meshes aus getracktem Footage

CHARACTER WORKFLOW

Pose Space Deformation und stark verbesserter Wichtungs-Workflow

NEUER SOUNDEFFEKTOR

Erstellen Sie Animationen zum Beat der Musik – basierend auf mehreren Frequenzbereichen eines einzigen Audiofiles.

Radeon ProRender

Physikalisch korrektes GPU Rendering. Egal ob Windows oder Mac – erleben Sie die Zukunft des GPU Rendering in Cinema 4D. Physikalisch korrekt, tief integriert und atemberaubend interaktiv. Entfesseln Sie die Leistung Ihrer Grafikkarte und rendern Sie Bilder physikalisch korrekt. AMDs Radeon-ProRender-Technologie ist nahtlos in Release 19 integriert und unterstützt die Standardmaterialien, Lichtquellen und Kameras von Cinema 4D. Nutzen Sie die schnellen AMD-GPUs der neuen Mac-Systeme oder Grafikkarten von AMD und NVIDIA in Windows PCs. Genießen Sie die tiefe Integration mit schnellem und gewohnt intuitivem Workflow.

Neuer Media Core

Der neue Media Core für Bild-, Video- und Soundformate. Nutzen Sie animierte GIFs und MP4 als Texturen und rendern Sie ab jetzt direkt in die Formate MP4 und DDS. Die Unterstützung des bei Profis beliebten OpenEXR-Formats wurde deutlich optimiert. Alle Bild-, Video- und Soundformate werden schneller verarbeitet und bieten mehr Optionen.

NEUER MODELING CORE

Erleben Sie das verbesserte N-Gon- und Kanten-Handling bei den Befehlen „Normalen ausrichten“ und „Normalen umdrehen“.

BODYPAINT 3D OPENGL

Malen Sie Reflexionen, Alphas und Displacement in Echtzeit.

 

Cinema 4D Release 19 Complete Feature List

Exchange

  • Alembic R19
    • Alembic module is now based on Alembic 1.6.1 SDK
    • Alembic now supports subframe interpolation
    • „Other Attributes“ option enables the import of additional point attributes
    • Export now supports the LOD Object
  • Alembic Generator
    • „Other Attributes“ option enables the import of additional point attributes
    • Several workflow improvements
  • Alembic Morph Tag
  • FBX R19
    • FBX module is now based on FBX SDK 2017.1
    • Support for FBX LOD Groups added (import/export)
    • „Selection Only“ option added to only export the selected objects
    • „Global Coordinates“ option added to save objects with global instead of local coordinates
  • New Media handling
    • DDS exporter added
    • RPF can now save Material IDs
  • OBJ
    • New option „Groups (combine name collisions)
  • Houdini Engine Integration
    • Updated to Houdini Engine 16.0.633
    • The Integration now also supports particle rotation.

Workflow / UI

  • New Feature highlighting
    • Highlights new features in the current and previous version
    • Highlights can fade away when used
    • Custom highlight sets can be created
  • New Media Handling Core
    • Better media support in Cinema 4D
    • Data gets loaded more efficient
    • Layerset chooser now supports multi page/stream images (e.g. in multi page TIFF files)
    • Layerset chooser now allows access and selection of streams in a movie
    • Support for an arbitrary number of alpha channels
    • Format Presets for all Image/Movie formats
    • Option to adapt the Movie Data Rate if the resolution changes
    • Textures can have their own color profiles
    • Embedded color profiles for textures can be loaded
    • Anamorphic formats can be recalculated in the Picture Viewer
    • TIFF files can be compressed
    • Pixel aspect ration can be saved/loaded
    • Better support for CMYK and YUV images
    • 3D texture view supports the greyscale color profile
  • New „Load Substances from Folder“ command in the Substance Asset Manager
  • Various new behaviors when inserting an object with multiple objects selected
  • Image/movie options of loaded files are remembered, images and movies can be saved with the same settings
  • The Content Browser now marks Substance assets with an overlay
  • The Vertex Color tag has a new option with which the vertext colors can be constantly shown
  • The save dialog window in the Picture Viewer can now handle anamorph videos

Animation

  • Weighting Improvements
    • Improved Weight Mirroring
      • Joint Matching Algorithms (Hierarchy-based, Coordinates-based, Name-based)
      • Improved Point-Matching Algorithm (Improved Nearest Point, Normalized Closest Point)
      • Mirror Tool Integration /w 1-Click functionality
      • Weight Manager Integration
    • Weight Manager Improvements
      • Several workflow improvements in the Weight Manager
      • WM Refactoring: Separated Weight Manager from the Weight Tool, Weight Manager per scene
      • Multiple Weight Manager Windows
      • Improved Joint List workflows (More Consistent, Custom List Order with new Weight Tag sort including folder support, list supports hiding joints)
      • Improved Spreadsheet workflow (More consistent filtering, new filters)
      • Expose functions to the scripting API
    • Weight Tool Improvements
      • Tool refactoring and performance improvement
      • Normalization Fixes
      • Select Joint Influences in the Viewport
      • Improved Smooth Workflow
      • Improved Picker workflow
    • New rigging specific layout
    • Improved commands (Bind Multiple Objects)
  • Character Morphs
    • PSD (Pose Space Deformation) added
  • Undeformed version of an object can now be used for rigid body simulations

MoGraph

  • Improved Voronoi Fracture
    • „Auto Connector“ to automatically create a setup of Connectors between pieces.
    • „Geometry Gluing“ to merge pieces together
    • „Detailing“ to give pieces a more realistic look
    • „Sorting“ has been moved to a new Tab
    • New sorting mode „Object“
    • New „Piece Scaling“ functionality, to scale voronoi cells
    • The effect of „Offset Fragments“ can now be inverted, this will create one object consisting of the gaps.
    • „Hull Only“ can now have a thickness
    • The fracturing results can now be saved in the .c4d file
    • Vertex maps can now be created for inside face selections, outside face selections and edge selections.
    • Much better performance when fracturing high polygon count objects.
  • New Noise Falloff
  • New Sound Effector
    • New User Interface
      • New, interactive Frequency Graph
      • Sampling the sound with several probes. Sampling modes: Peak/Average/Step
      • Different modes to map probes to clones (Iterate/Distribute/Blend)
      • Different ways to colorize the Clones
  • Improved precision for source falloff for effectors
  • Improved speed of the volume effector

Materials

  • New UV Tile Offset Mode for the Variation Shader
  • Variation Shader now also work in Hair Materials

Rendering

  • „ProRender“, a new GPU based render engine
    • Based on OpenCL 1.2, working on Nvidia and AMD cards on Windows and AMD cards on macOS
    • Multi GPU support with a very effective scaling
    • Interactive Preview Render in Viewport
    • Support for native materials and lights
    • New PBR based Light and Material type
    • Firefly filter
    • Bucket rendering for large resolutions
  • Viewport Enhancements
    • Faster and nicer reflectance channel preview by Physically-Based Shading
    • Reflectance channel roughness map support.
    • Reflectance channel per-layer bump map support.
    • Fast and accurate illumination from rectangular area lights.
    • Depth of Field effect with Bokeh (support for Diaphragm shape), matching the Depth of Field in Physical Render closely.
    • Screen Space Reflections
    • Area Lights can be now shown as solid in the Viewport
  • Spherical Camera
    • New Camera option to create 360° and Dome renderings
    • New Field of View helper in the Viewport
    • Supports different mapping formats (Lat-Long, Cubic-Cross, Cubic-3×2, Cubic String)
    • Supports stereoscopic rendering
  • TeamRender improvements
    • Support for Frame Steps
    • Changed reordering strategy
    • Clients continue rendering, even if the server is not reachable
    • Support for encrypted web connections
    • New automatic Service Discovery
  • New Tonemapping Post-Effect
  • Speedups for Standard Renderer
  • Speedups for simple transparencies in Physical and Standard Renderers
  • Supersampling setting for the Hardware OpenGL Renderer
  • Shadowmap filtering improvement for the Hardware OpenGL Renderers
  • Instant material updates

Modeling

  • New Modeling Kernel
    • First incarnation of the new, modern Modeling Kernel
    • Currently used by
      • Plane Primitive Generator
      • Reverse Normals Command
      • Align Normals Command
      • Polygon Reduction Generator
  • New command option dialog with „Reverse User Normals“ option for Reverse Normals and Align Normals commands.
  • Level of Detail Object
    • Switching Level of Details Levels on different criteria (User Defined Level, User Defined Value, Screen Size horizontal/vertical/surface, Camera Distance, Project LoD)
    • Different modes
      • Children mode
      • Simplify Mode
      • Manual Group Node
  • Polygon Reduction Generator
    • Polygon Reduction is now a Generator
    • New reduction algorithm
    • Reduction can be set as a percentage or as number of remaining polygons, edges or vertices
    • Better UV handling
    • Can handle multiple objects either as one object or each one separately
  • Displacer has new options
    • Process Normal Tag
    • Type (RGB (XYZ Tangent)

Motion Tracking

  • Scene Reconstruction
    • Reconstruction of the recorded scene, based on the Motion Tracking 3D Solve data
    • Creates a Point Cloud or a mesh
  • Motion Tracker Enhancements
    • Manual Tracking now can work on R,G,B or custom channels
    • Footage can now displayed as „Tracker View“, e.g. Red Channel only.
    • The Tracker can now work with a circular tracking pattern

UV Editing

  • User Interface modifications
  • Improved UV Selections including Grow/Shrink Selections, Select Connected and double click to select Islands for UV Polygons and Points
  • Convert Selection now supports UVs
  • Coordinate Manager now supports UVs
  • New Numerical Editor for UV points

BodyPaint 3D

  • BodyPaint is now based on OpenGL
  • New BodyPaint save options

Demo Version

  • Rendering Resolution Limitation has been removed, The Rendering will have a Watermark instead

Ich hoffe, mit diesen Informationen konnte ich Euch weiterhelfen, für weitere Fragen oder auch Bestellungen könnt Ihr Euch selbstverständlich gerne wieder an uns wenden.

Viel Spass
Dipl.-Ing. (FH) Frank Will